11.5 C
Beč
6. listopada 2022.
Austrija Ostale savezne pokrajine

“PIŠITE SAMO POZITIVNO”: Donjoaustrijske novine pod političkim utjecajem

Prema istraživanju časopisa „profil“ i radija „Ö1“, najčitanije regionalne novine Donje Austrije „Bezirksblätter Niederösterreich“ bile su primorane pisati pozitivno o pokrajinskoj vladi te udruzi poljoprivrednika. To pokazuju interni mailovi koji su dostupni spomenutim medijima.

Glavni i odgovorni urednici ovih besplatnih tjednih novina naredili su svojim lokalnim novinarima da moraju pozitivno pisati o političarima i stranačkim organizacijama. Tadašnji bivši zamjenik glavnog i odgovornog urednika Christian Trinkl rekao je sredinom veljače 2019. godine svojim novinarima kako je „s Udrugom poljoprivrednika dogovorena priča koja se MORA objaviti u 9. kalendarskom tjednu“. Također, „oni (op.a. članovi udruge) su pripremljeni da napravite priču s njima te će vam ustupiti dovoljno informacija“.

Novinarima je rečeno kako ne smiju napraviti grešku te kako u člancima trebaju „biti na strani poljoprivrednika“. Članci su prema zakonu trebali biti označeni kao suradnja s Udrugom poljoprivrednika, no to nije učinjeno.

Udruga poljoprivrednika je emisiji „doublecheck“ (Ö1) izjavila kako za redakcijsko izvještavanje nisu platili. Bivši zamjenik urednika te trenutni urednici su istaknuli kako su njihovi mailovi tada bili „savjeti za pisanje priča“, no mailovi to ne pokazuju. U mailovima je samo naglašeno da se „mora“ pisati o određenoj temi.

Foto: meinbezirk.at

Jedna od priča koje su morale biti objavljene je i članak o jednom poljoprivredniku koji uzgaja bundeve, a pored ove priče morao je biti objavljen i intervju sa zamjenikom predsjednice pokrajine Franzom Schnablom (SPÖ), koji je zadužen za zaštitu potrošača. On je pričao o kvaliteti bundevi. Schnablov glasnogovornik je za medije izjavio kako nije platio za ovu priču.

Naređen je i članak u kojem je svih šest ÖVP-ovih članova vlade dalo izjave o prednostima Europske unije, a nisu se intervjuirali članovi FPÖ-a i SPÖ-a. U mailovima je navedeno kako su članci bili „rezervirani“, što je marketinški termin. Ured pokrajinske predsjednice je demantirao da su platili za članak.

Ipak, jedan od glasnogovornika ÖVP-a je na upit „profil“-a i „Ö1“ potvrdio kako su plaćali novinama iz donjoaustrijske Narodne stranke. Oba glavna urednika novina su vodili panele za stranačku centralu, što je uistinu čudan način suradnje između jedne stranke i navodno neovisnog medija.

Antonio Šećerović
Foto: Ilustracija – Tim Mossholder | unsplash


Povezane vijesti:

Beč: Zbog tehničkog kvara neke linije S-Bahna imaju probleme, vladaju gužve

KROATIV

Austrija: Cijene energije za kućanstva u kolovozu porasle za čak 40 posto

KROATIV

Danas sastanak Austrije, Mađarske i Srbije – tema migracije

KROATIV